Lav skarpe budskaber

Når vi taler budskaber skal vi skelne imellem branding og markedsføring. Hvor branding handler om den mere værdiladede og emotionelle del (og dén man lettest husker og derfor ikke må glemme i den samlede indsats!), er marketing et match til en konkret salgsindsats, og det skal afspejle sig i en konkret ydelse og skarpe budskaber, der leder modtageren hen mod køb.

Og husk så: Jo mere originalt I tænker, jo større chance har I for at nå igennem de store mængder af information.

Sådan laver du skarpe budskaber

  • Forberedelse
    • Hvad er formålet med materialet?
    • Hvad ønsker I at opnå?
    • Hvordan hænger det sammen med det, I kan gøre for modtageren? Brug jeres ydelse som udgangspunkt for budskabet. Tænk derfra i kreative vinkler, som kan få jeres modtager til at reagere.
  • Udarbejdelse af materiale
    • Tekst
      • Hvad siger du egentlig med de ord og vendinger, du har brugt?
      • Får du meningen frem efter hensigten?
      • Læs objektivt og justér. Husk, læseren tolker frit ud fra din fremtoning, det gælder også i tekster. Få et par kolleger til at læse dit materiale, så du undgår tastefejl.
    • Visuelt (billeder og grafisk udtryk)
      • Hvad siger billedmaterialet? Mere end tusinde ord, men hvad?
      • Kan det give forkerte budskaber?
      • Billedet skal understøtte dit budskab, og give det tilsigtede indtryk af jer. Tænk igen gerne i det originale budskab. Jeres grafiske udtryk skal tage afsæt i de samme elementer på jeres hjemmeside, i brochurer, på sociale medier. Det er jeres visuelle identitet, og det er vigtigt at være tro mod den.

Nu er du klar til at få printet materialet. Læs om grafiske opsætninger.

Brug for rådgivning?

Bliv kontaktet