Visuel kundekontakt

Den måde vi viser os frem på i vores kommunikation overfor vores kunder, siger alt om hvem vi er, og er med til at påvirke deres opfattelse af os. Menneskets synsans optager hele 70% af den samlede sansekapacitet. Vi opfanger og afkoder alt fra typografi og farvesammensætninger til visuelle budskaber og intentioner bag formidlingen. Dertil kommer, at ‘hele verden’ kæmper om pladserne på online medier, i gadebilledet, på vægge og i fjernsyn.

 

Det gyldne snit

Vi kan med fordel skabe de visuelle virkemidler med udgangspunkt i det gyldne snit. Ifølge videnskaben foretrækker vi at se på illustrationer, der er skabt ud fra disse linjer. Det gyldne snit er baseret på måden hvorpå øjnene lander på et billede, og de hviler helt naturligt til højre og venstre for midten. Her skal de sigende elementer altså placeres. Det handler om harmoni i billedets udtryk – eller viden om at skabe det, så det derfra kan brydes på nye måder.

 

vitruvian-man.png

Den Vitruvianske Mand” af Leonardo da Vinci fra 1490 skulle være tegnet efter det gyldne snits principper.

 

Sæt dit budskab på facader: Spider system

Visuelle virkemidler: Pop-ups

 

Afgørende betydning for forretningen

Som virksomhed med salg for øje er vores visuelle fremtoning afgørende i betydning og i sidste ende for vores forretning. Det gælder endda mere end nogensinde før, da alle er blevet vant til æstetiske indtryk og udtryk, hvilket følges ad med tillid og troværdighed mod os som afsender og omdømme for vores produkt eller ydelse.

Så hver en lille del af vores formidling udadtil er kommunikation til vores kunder. Se i grafikken herunder, hvor stor betydning den visuelle kommunikation egentlig har.

Kilder: https://videnskab.dkhttps://dansksiderne.dk, "Visuel kommunikation på digitale medier”, Lisbeth Thorlacius

 

Det er mere end nogensinde vigtigt at sende sine budskaber ud via billeder, grafikker eller andre illustrationer, så man  dels øger chancen for at blive set i mængden og dels får kommunikeret sit budskab hurtigt ud til sine kunder. Her har vi gengivet, hvor vigtigt det er, på en visuel facon.

Del dette billede på din side

Brug for rådgivning?

Bliv kontaktet